0Item(s)

Din indkøbskurv er tom.

    Product was successfully added to your shopping cart.

    Handelsbetingelser

    1. Vores detaljer

      www.futurefly.dk ejes og drives af Futurefly ApS, CVR-nr. DK 34898197, Lille Algade 3, 9240 Nibe, info@futurefly.dk.

    2. Bestilling og betaling

      Futurefly.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

      For at handle på futurefly.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

      Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

      Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

      Når du er klar til at bestille, klikker du på ”til kassen”, hvor du indtaster dit navn, Cvr nr, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

      Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”til betaling”. Herefter går din ordre videre til futurefly.dk.

    3. Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

      Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse i form af en faktura fra os.

    4. 14 dages fortrydelsesret

      Når du handler på nettet og hos www.futurefly.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

      Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå i bestillingsforløbet.

      Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

      Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

      På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

      For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Skriv en e-mail til info@futurefly.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

    5. Returnering

      Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

      Futurefly ApS
      Lille Algade 3
      9240 Nibe, Danmark.

      CVR-nr. DK 34898197

      Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

      Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

      VIGTIGT
      Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

      Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

      Dokumentation for dit køb samt returformular
      Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

    6. Tilbagebetaling

      Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

      Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

      BEMÆRK:
      Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

      • du reelt har taget varen i brug,
      • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
      • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
      • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm
    7. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

      Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

      Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

      Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”

      Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 14 dage efter fejlen blev opdaget. 

      Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@futurefly.dk. 

      Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. 
      Varen skal sendes til:

      Futurefly ApS
      Lille Algade 3
      9240 Nibe, Danmark.

      Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200 kr. for undersøgelse af varen. 

      Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. 

      Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

    8. Persondata

      For at kunne handle på www.futurefly.dk skal du som minimum oplyse:

      • Navn
      • Adresse samt, CVR-Nummer
      • E-mailadresse
      • Telefon/mobilnummer

      Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. 

      Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. 

      Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

      Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sofie Torp Hansen via e-mail sofie@korsholm.dk. 

    9. Cookies

      Ved at benytte www.futurefly.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

    10. Lovvalg og værneting

      Enhver tvist mellem Futurefly ApS og køber skal afgøres efter dansk ret med Aalborg Byret/Vestre Landsret som aftalt værneting, jf. retsplejelovens § 245, hvad enten sagen anlægges af Future Fly ApS mod køber eller af køber mod Futurefly ApS.

    11. Prisændringer, trykfejl og udsolgte varer

      Futurefly tager forbehold for kursændringer, leveringssvigt, prisændringer, tryk- og prisfejl samt udsolgte varer.

    12. Kontakt

      Ved spørgsmål eller udregning af særlige fragttillæg kan du kontakte os på info@futurefly.dk

    13. Kundeservice

      Har du spørgsmål, oplever problemer eller er der noget du ikke er fuldt ud tilfreds med, er du velkommen til at rette henvendelse direkte til os ved at sende en mail til info@futurefly.dk. 

      Ifølge lovgivningen skal vi imidlertid oplyse dig om dine muligheder for at klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder den internationale klageportal her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/